Авторизация
Сообщество
Меню

Календарь
 Октябрь 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Вс
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31


Shell хоче спрощення процедур щодо розвідки і видобування нетрадиційних вуглеводнів. Green Video
Green Video | 2015-04-20 11:08:46
Сообщение прочтено 166 раз

Shell хоче спрощення процедур щодо розвідки і видобування нетрадиційних вуглеводнів. Green Video

16 грудня 2014 р. в конгрес-холі харківського готелю «Аврора» в рамках проекту «Український інститут газу нетрадиційних джерел», що реалізується компанією «Шелл Експлорейшн енд Продакшн Юкрейн Інвестментс (IV) Б.В.» спільно з Британською Радою (Україна), відбувся семінар «Удосконалення регуляторних процедур щодо розвідки і видобування нетрадиційних вуглеводнів в частині захисту довкілля». Були присутні представники компанії «Шелл», співробітники департаменту екології і природних ресурсів ХОДА, екологи та екологічні організації Харкова. Семінар організований компанією «КТ-Енергія» - одним з переможців конкурсу проектних пропозицій Інституту газу нетрадиційних джерел, який проводила компанія «Шелл» у 2014 р.

Представники ТОВ «КТ-Енергія» презентували звіти:

1) Регулювання розвідки та видобування нетрадиційних вуглеводнів в частині охорони довкілля та екологічного моніторингу;

2) Пропозиції щодо реформування регулювання розвідки та видобування нетрадиційних вуглеводнів в частині охорони довкілля на основі міжнародного досвіду.

У сфері державного регулювання мова йде про 4 дозвільні документи, з якими стикається кожен надрокористувач: висновок державної екологічної експертизи; спеціальний дозвіл на водокористування; дозвіл на поводження з відходами; дозвіл на викиди в атмосферне повітря. 4 дозвільних документи складають 10-15% від загальних процедур, які необхідно здійснити надрокористувачу, щоб приступити до розвідки та видобутку газу. Процедура одержання дозволів забирає багато часу. Щоб удосконалити цей механізм, у квітні 2014 р. були прийняті зміни до закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності». Оновлений закон створює по факту єдине державне вікно, через яке мають подаватися відповідні документи. Треба узгодити підзаконні акти, в т.ч. низку постанов Кабінету Міністрів щодо порядку та термінів отримання зазначених дозвільних документів.

Всі надрокористувачі мають проблему з екологічною експертизою та з іншими дозволами, яка полягає у невиконанні законодавчих термінів видачі дозволів на місцях. Вагомим кроком до удосконалення дозвільної системи організатори назвали принцип мовчазної згоди, який наведений у законі. Якщо протягом 10 днів після подачі необхідної документації не отримано відповідний дозвіл, то суб’єкт господарювання має право здійснювати дії, передбачені цим дозволом, тобто починати буріння свердловини, користуватися водою, вивозити відходи, здійснювати викиди в атмосферу – без відповідного документу.

Такий принцип «за замовчуванням» викликав критику з боку спеціалістів з охорони довкілля. Про мовчазну згоду не можна говорити в ситуації, коли у державних органів з охорони довкілля немає ресурсів для проведення експертизи, коли є складна ситуація з водопостачанням із підземних джерел, коли газовидобувна діяльність створює проблеми для місцевих громад. Ніхто не може розпоряджатися ресурсами територіальних громад без згоди цих громад. Є Орхуська конвенція про участь громад у прийнятті екологічних рішень, конвенція ЕСПО про трансграничні відносини, які Україна ратифікувала. Мовчазної згоди тут бути не може апріорі.

Консультант проекту «Нетрадиційний газ в Україні» М.Шлапак презентував огляд міжнародного досвіду регулювання розвідки та видобування нетрадиційних вуглеводнів в частині охорони довкілля та екологічного моніторингу. Як приклад, було обрано 3 країни, що займаються розробкою нетрадиційних газів: Британська Колумбія (Канада), Великобританія і Польща. Проведений зрівнювальний аналіз складався з: кількості, порядку і термінів отримання екологічних дозволів для початку діяльності; кількості свердловин на сланцевий газ; кількості проведених гідророзривів; вимог до оприлюднення хімічних речовин, які використовуються при ГРП; вимог до Оцінки впливу на навколишнє середовище (ОВНС).

Чому у виборці не був проведений аналіз США, як найбільш розвиненої країни з боку видобутку сланцевого газу, організатори пояснили відсутністю часу і ресурсів для такого обширного аналізу. Водночас, на прикладі Великобританії і Польщі не можна говорити ні про досвід видобутку, ні про екологічний моніторинг, тому що там проходять тільки перші етапи з розвідки сланцевого газу.

Друга частина семінару була присвячена розгляду пропозицій щодо покращення інформування громадськості про видобуток нетрадиційних вуглеводнів в Україні. В Україні немає законодавчих вимог до оприлюднення проекту на гидророзрив, про хімічний склад ГРП-рідини та ін. Замало, коли інформація про проект з розвідки та видобутку нетрадиційних газів (заява про наміри, заява про екологічні наслідки, звіт з оцінки впливу проекту на навколишнє природне середовище) друкується лише у місцевій районній газеті. Потрібні офіційні спеціалізовані сайти, як у Канаді, США, де буде викладена вся екологічна документація по кожній свердловині, по кожному ГРП. Ці сайти допоможуть і у відстеженні процесу виконання проектів. Пропонується також створити єдиний відкритий реєстр дозвільних документів у сфері охорони довкілля.

Еколог В.Ловчиновський наголосив, що виконання Орхуської конвенції і створення Орхуського центру в Харківській області скасує величезну кількість питань щодо видобутку сланцевого газу і іншої видобувної діяльності. Тут і інформування громад на етапі прийняття альтернативного рішення, і оприлюднення дозвільної документації, і розкриття інформації про хімічні речовини.

Між проведеним аналізом дозвільного законодавства і наведеними пропозиціями щодо його удосконалення стоїть закритий договір з «Шелл» - угода про розподіл продукції. УРП з «Шелл» – документ, який виходить за рамки правового поля України. Українські фахівці з охорони довкілля розглядають документи семінару як реформування українського законодавства з метою спрощення газовидобувної діяльності, зокрема діяльності з видобутку нетрадиційних вуглеводнів. Ці зміни за мовчазною згодою захищають бізнес-інтереси, допомагають ухилитися від екологічної відповідальності, не враховують інтереси громад.

Green Video® 
MBGV 0536-1GV 


Это сообщение написано также в: Green Video® (0 комментариев)