<МЕТА> - Украина | Блоги | Українська
<META> - Украина
Интернет
Реестр
Новости
Рефераты
Товары
Блоги
искать в блоге razomiztoboyu искать в постах/комментариях пользователя
Авторизация
Логин:
Пароль:
 
#

Категории

free hugs (5)
АЗС (1)
вода (1)
діти (2)
Киев (5)
Київ (9)
риба (1)
суд (1)
ціни (2)
юмор (1)
#

Календарь

 Ноябрь 
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Вс
 
 
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
#

Записи

Понедельник 30 августа 2010

26 серпня в ДК КПІ відбулася щорічна конференція керівників навчальних закладів та педагогічних працівників Київщини «Про підсумки розвитку системи освіти Київської області у 2009/2010 навчальному році та завдання на 2010/2011 навчальний рік». У конференції взяли участь представники вищих навчальних та науково-педагогічних закладів, влади, профспілок та ЗМІ.

 Протягом конференції було обговорено сучасний стан освіти в Київські області і подальші перспективи її розвитку. Увага учасників семінару була зосереджена на проблемних соціально-економічних питаннях, що виникають на шляху розвитку освітньої системи Київщини. Напередодні навчального року було наголошено на відсутності рівного доступу до навчання -  зокрема, близько семи з половиною тисяч учнів навчаються в другу зміну, школярі у сільській місцевості змушені долати по 10-15 кілометрів щодня, аби дістатися до навчального закладу, існує черга на влаштування до дитсадків – понад 5 тисяч дітей. Вирішення цих проблем, що негативно впливають на якість надання освітніх послуг, потребує будівництва нових сучасних шкіл і дошкільних закладів. На засідання особливо наголошувалося на нинішніх соціально-економічних потребах держави, що вимагають модернізації як структури, так і змісту освіти, чіткої орієнтації освітніх послуг на запити й потреби людей і, що найголовніше, врахування регіональних особливостей кожної території України. Під час обговорення цих питань громада вчителів запросила до слова ректора КОІПОПК, Клокар Наталію Іванівну, аби почути її думку з приводу актуальних проблем галузі. Заслужений діяч освіти, Наталія Іванівна окреслила основні пункти, які потребують особливої уваги влади і суспільства.

Не зважаючи на певні позитивні кроки, зроблені у напрямку модернізації вітчизняної освіти, вони є, на жаль, лише краплею в морі нагальних проблем галузі. Відсутність шкільних автобусів, зростаюча тенденція до занепаду сільської освіти, незадовільний рівень заробітної плати та відсутність соціальних гарантій для вчителів, недостатня кількість необхідних посібників та незабезпеченість учнів доступом до Інтернету - це лише ті проблеми, які видно неозброєним оком.

З-поміж всього іншого, неприйнятним залишається і рівень освіти вчителів, застарілість їхніх знань та неефективність викладацької методології. З цієї точки зору Громадському руху «Разом із тобою» видається деструктивною перспектива закриття єдиного у Київській області інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів (КОІПОПК), який встиг стати зразковим закладом, здобути міжнародне визнання та завоювати авторитет у своїй галузі. Фахівці інституту безперервно стежать за останніми дослідженнями у сфері освіти та науки і прагнуть пристосувати їх до вітчизняних реалій, аби модернізувати навчальний процес, зробити його більш ефективним та відповідним до реальних потреб суспільства. Сучасне становище потребує підтримки закладів та установ, які безпосередньо впливають на розвиток науково-освітнього потенціалу регіону.

Освітяни та влада опікуються цими питаннями та прагнуть вжити всіх заходів для того, аби підняти освіту до сучасних стандартів. Але на сьогодні, на жаль, державної підтримки явно недостатньо для виконання цього завдання. Тож громада має бути активною та налаштованою на дієву участь у ключових сферах суспільного життя, зокрема, освітньому процесі. Громадська думка може і має бути впливовим чинником прийняття управлінських рішень, що відображаються на якості життя громадян. Наразі справа безпосередньо стосується рівня освіти наших дітей.

Четверг 19 августа 2010

Що чекає на Гуманітарно-педагогічний коледж КОІПОПК після відокремлення від обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів? І хто в цьому зацікавлений?

 Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів – нині один з провідних в Україні навчальних закладів, на базі якого діє коледж та санаторій-профілакторій. Це регіональний науково-методичний, інформаційний та координаційний центр безперервної освіти педагогічних працівників.

А ще одинадцять років тому на його місці існувало Білоцерківське педагогічне училище. З 1986 року, коли його було засновано, воно переживало різні часи. У 1999 році училище перебувало в кризі, бажаючих навчатися тут ставало дедалі менше. Після створення на його базі Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів (КОІПОПК), училище відновилося, отримало професійну підтримку та поштовх до розвитку. Не шкодуючи власних сил і здоров’я, ректор інституту Наталія Іванівна Клокар, взялася за нелегку справу відновлення училища та становлення інституту. Завдяки її вольовим рішенням плоди кропіткої праці сьогодні очевидні. Педагогічне училище за сприяння інституту значно покращило методичну, інформаційну та навчальну бази, здобуло статус гуманітарно-педагогічного коледжу, навчатися в якому прагнуть кращі випускники шкіл Київщини. З часом стало зрозуміло, що готувати вчителів лише початкових класів замало, адже регіон, а надто сільські школи, потребує фахівців різного рівня та спеціалізації. Тож за ініціативи та підтримки інституту післядипломної освіти коледж отримав ліцензії Міністерства освіти і науки України на підготовку спеціалістів за напрямками: початкова освіта і основи інформатики, початкова освіта і англійська мова, початкова освіта і організатор спортивних секцій і клубів.

- За метою діяльності інститут має займатися підвищенням кваліфікації педагогічних кадрів, що ми успішно здійснюємо, - розповідає ректор КОІПОПК Наталія Клокар. – Але ми підходимо до підготовки вчителів комплексно. Випускники коледжу, отримавши освітньо-кваліфікаційний рівень «молодший спеціаліст», продовжують навчання у кращих вузах України, йдуть працювати, а потім повертаються до нас для підвищення кваліфікації, адже наука не стоїть на місці. Більше того, ще під час навчання у коледжі тісний зв’язок теоретичної і практичної бази допомагає учням краще засвоїти навики викладання. Живе спілкування з викладачами, які мають досвід педагогічної роботи, дозволяє майбутнім учителям краще засвоїти уроки й отримати певну практику в цій сфері. Інститут і коледж наразі одна структура, працівники якої (якщо мислити глобально) працюють над спільним завданням. Чи виживе коледж без міцної і надійної підтримки інституту? Питання риторичне.

Обласний інститут післядипломної освіти лише за один рік обслуговує близько 40 тисяч працівників освіти регіону різних категорій та понад 7 тисяч обдарованих дітей. Справедливе визнання наполегливої праці шириться далеко за межі Київщини й навіть України. Краще твердження цього – срібна         (2007 рік) та золоті (2008, 2009 роки) медалі Міжнародної виставки «Сучасна освіта в Україні». КОІПОПК має налагоджену результативну співпрацю з вузами України та закордону, реалізує понад 40 міжнародних програм і проектів, ініціює і впроваджує в життя багато освітніх інновацій як на Київщині, так і по всій Україні. Це й створення інформаційно-навчального середовища системи освіти, електронних навчально-методичних комплексів для учнів, запровадження підвищення кваліфікації за дистанційною формою тощо. Особлива увага приділяється роботі з обдарованими дітьми: на базі інституту проводяться олімпіади, конкурси, захист робіт МАН. За всеукраїнськими рейтингами учнівських
Читать

Вторник 17 августа 2010
Сообщение прочтено 173 раз
razomiztoboyu | 2010-08-17 13:44:49

Сьогодні на Київщині діє 890 шкіл, де  працює близько 15 тис вчителів. Педагоги виховують дітей, сприяють їхньому всебічному зростанню і  розвитку. І лише один заклад сприяє розвитку і вдосконаленню знань самих  вчителів Київської області.

Мова йде про унікальний освітянський форпост, перлину освіти Київщини – Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів.

 Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів (КОІПОПК) заснований у 1999 році й функціонує як регіональний навчальний, науково-методичний, інформаційний та координаційний центр безперервної освіти педагогічних працівників.

Його затишна будівля, що найкраще підтримує піднесену атмосферу знань, розташована на території Білої Церкви, міста із багатою історією, де свого часу шукали натхнення такі видатні особистості, як Олександр Пушкін, Адам Міцкевич, Тарас Шевченко.

На базі інституту діють гуманітарно-педагогічний коледж, центри, відділи і навчально-методичні кабінети, музейно-виставковий комплекс, санаторій-профілакторій для освітян регіону.

 Не секрет, що вчитель – професія не надто високооплачувана, а матеріально-технічне забезпечення шкіл, особливо сільських шкіл, здатне відбити бажання до праці у навіть у сильної та закоханої у власну професію людини.

В таких умовах особливу вагу отримують такі заклади, як КОІПОПК, що об’єднують та надихають спеціалістів, дають їм можливості для подальшого навчання та самовдосконалення.

 За час існування КОІПОПК, його працівники розробили і впровадили безліч  короткотермінових курсів,  проблемно-тематичних і авторських програм для різних категорій педагогічних працівників. КОІПОПК опікується питаннями роботи профільної школи, питаннями викладання нововведених навчальних курсів для загальноосвітніх навчальних закладів, впровадження сучасних інноваційних технологій навчання і виховання молоді.

Люди, що пройшли підготовку тут, вміють правильно працювати із обдарованими дітьми та з учнями з особливими потребами,  знають особливості педагогічної та управлінської діяльності в умовах сільської школи тощо. Інститут має багато відзнак та нагород, наприклад, визнанням його високого статусу стало здобуття закладом золотих медалей одинадцятої і дванадцятої Міжнародної виставки «Сучасна освіта в Україні» у 2008 та 2009 роках.

Саме тому цей заклад можна із впевненістю назвати перлиною освіти Київщини, яка робить величезний внесок у виховання дітей Київської області.

 Перлина – гине?

Раніше в структурі КОІПОПК діяв Гуманітарно-педагогічний коледж, що здійснював підготовку фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "молодший спеціаліст" на базі повної та базової загальної середньої освіти. У його структурі працювало два відділення, на яких за роки підготували тисячі спеціалістів за спеціальностями початкова освіта (основи інформатики), початкова освіта (англійська мова), початкова освіта (організатор спортивних секцій і клубів), образотворче мистецтво, соціальна педагогіка.

Однак на сьогоднішній день майбутнє існування цього форпосту освітянської думки перебуває під питанням. Деякі управлінські рішення. Що були прийняті новою владою, унеможливлюють існування Інституту в перекреслюють усі здобутки минулих років.

А між тим, заклад можна було назвати зразковим. Щоби не бути голослівними, Громадський рух «Разом із тобою» наведе для вас ряд відгуків про роботу інституту, що засвідчують найвищий рівень якості послуг, що тут надавалися:

 Петро Сердюков, доктор педагогічних наук, професор, Факультет підготовки педагогічних кадрів, Національний університет Сан Дієго, США.

Відгук від 28 червня

«Я із задоволенням пишу свій відгук про роботу Київського обласного інституту післядипломної освіти і підвищення кваліфікації. Мені поталанило протягом останніх трьох років щорічно бувати у цьому навчальному закладі, виступати
Читать

Вторник 6 июля 2010

Проект збільшення строку шкільного навчання за європейським зразком до 12 років не виправдав себе в українських  реаліях - виявився наразі недоречним та фінансово невигідним. Наразі питання стоїть у необхідності якісного оновлення освіти, наповнення її актуальним змістом.   

Міністр освіти та науки Дмитро Табачник під час свого виступу на парламентських слуханнях висунув пропозицію повернутися до 11-річки. За словами міністра, 12-річне навчання створює ряд проблем, зокрема, для його запровадження додатково потрібно понад чотири мільярди гривень. Міністр пропонує два варіанти дій. План перший: зробити школу 11-річною, запровадивши при цьому обов’язкове однорічне дошкільне навчання. План другий передбачає для місцевих рад можливість вибирати між 12-річкою та 11-річкою. Нагадаємо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів з 1 вересня 2002 року у школах України була введена 12-річна освіта з 6-річного віку.

Рішення щодо подовження строку навчання школярів було прийняте з огляду на європейську модель, згідно з якою 12 клас орієнтований на вивчення винятково тих дисциплін, що необхідні для молодого спеціаліста-робітника або абітурієнта конкретного ВНЗ – саме в цьому полягає головна особливість і принадність такого навчання. Таким чином, подовження терміну шкільної освіти без попередньої підготовки проекту профільного навчання нівелює саму сутність реформи. Нині розглядається компромісний варіант – повернення до 11-класної середньої освіти із подальшим введенням профільно-орієнтованих програм для старшокласників.

Цілісність та логічність європейської моделі шкільної освіти видається запорукою виховання  освіченої та свідомої молоді, проте життя незмінно повертає нас до власних реалій. Широковідомим є той факт, що велика кількість шкіл у селах та невеликих населених пунктах нашої Батьківщини тримається завдяки зусиллям двох-трьох педагогів, що викладають по 7 предметів, механічно читаючи їх із морально застарілих підручників. Говорити про модернізацію вітчизняної освіти на європейський кшталт в таких умовах недоречно. Україна фінансово і психологічно не готова до різкої зміни курсу, який нівелює здобутки вітчизняної освіти та унеможливлює якісну та ґрунтовну підготовку спантеличених змінами школярів. "Пройшло вже більше місяця з початку навчального року, а ми досі не отримали підручників. Навчальні матеріали розміщені на сайті Міністерства освіти, проте доступом до Інтернету має далеко не кожен з моїх однокласників", - скаржиться Громадському руху «Разом із тобою» учениця 9 класу однієї із загальноосвітніх шкіл Київської області, відображаючи у своїх словах те, як проекти втілюються в життя на вітчизняному просторі. В умовах застарілості навчальних посібників та відсутності свідомого підходу до навчання як з боку учнів, так і з боку вчителів, подовження його строку лише поглиблює проблему, заохочуючи учнів та їхніх батьків після 9 класу віддавати перевагу профільним навчальним закладам.

Недостатньо обдумане та відірване від нагальних потреб рішення тепер вимагає повернення назад задля переосмислення наявного стану речей та пошуку альтернативи. Доречнішим видається не продовження навчання молоді ще на рік, а оновлення навчальних програм, наповнення вже звичних нам одинадцяти років навчання актуальним та практично орієнтованим змістом. В «Концепції загальної середньої освіти (12 річна школа)», затвердженою МОН України ще у 2001 році, сказано: «Зміни в змісті й структурі загальної середньої освіти мають глибинний характер і потребують розв'язання проблем підготовки вчителя, який усвідомлює свою соціальну відповідальність, постійно дбає про своє особистісне і професійне зростання, вміє досягти нових педагогічних цілей». Підготовка педагогів на належному рівні є однією із умов реформування освіти на вітчизняних теренах, невід’ємною складовою змін у напрямку більш якісної освіти. Проте чи виконується вона сьогодні, коли питання
Читать

Пятница 25 июня 2010

Однією з передумов зростання держави, розвитку економіки, культури, а отже, підвищення рівня життя населення є забезпечення її професійними кадрами, плекання еліти країни. Це постійна, кропітка робота, адже потрібно думати не тільки про день сьогоднішній, а й прийдешній. Таку місію завжди здійснював і буде здійснювати вчитель.

Формувати знання, передавати досвід, мудрість, духовні й матеріальні надбання нащадкам, формувати ціннісні орієнтири дітей і молоді – воістину благородна, почесна, проте відповідальна, нелегка (а іноді й невдячна) справа, результати якої відразу не побачиш.

Потрібно бути справжнім патріотом держави, самовіддано служити їй, любити тих, кого навчаєш, щоб досягти мети – виховати особистість, громадянина, продовжувача діянь і традицій попередніх поколінь.

Так, учитель – професія, гідна пошани. Проте, на жаль, серед сучасної молоді її престиж упав. Не багато випускників шкіл наважується присвятити своє життя педагогіці. На такий вибір молодих впливає чимало всім відомих об’єктивних суспільних причин. А між тим відбувається старіння освітянських кадрів.

Нещодавно міністр освіти і науки Д. Табачник на парламентських слуханнях, де обговорювалися проблеми введення 12-річної загальної освіти в Україні, виділив дане питання як одне з найгостріших. Він зазначив, що кількість учителів віком до 30 років з кожним роком зменшується. За останні чотири роки вона впала з 21 відсотка до 17. А педагогічних працівників пенсійного віку щороку більшає, зокрема порівняно з минулим 2009 роком – на 2,5 тисяч осіб. На даний час у навчальних закладах працюють майже 79 тисяч педагогічних працівників пенсійного віку. Тому сьогодні гостро постала проблема забезпечення країни педагогічними кадрами. Особливо не вистачає вчителів у сільській місцевості.

Зрозуміло, необхідно терміново шукати шляхи вирішення цього питання. І один з варіантів його розв’язання пропонує Київська область.

Для послідовного та регульованого забезпечення навчальних закладів регіону педагогічними кадрами, безперервного розвитку творчого потенціалу кожного вчителя управлінням освіти і науки Київської обласної державної адміністрації розроблена обласна програма «Вчитель» на 2003 – 2012 роки, яка успішно реалізується. Завдання програми мають свої особливості.

Так, важливим напрямом діяльності Головного управління освіти і науки спільно з Київським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів є поетапне проведення ряду заходів: виявлення педагогічно обдарованих дітей, підвищення їхнього інтересу до педагогічної діяльності, формування у школярів професійних цінностей, ідеалів і переконань, розвиток педагогічних здібностей; створення умов для одержання випускниками закладів освіти педагогічних спеціальностей та закріплення їх за робочими місцями.

З цією метою ще з 2003 року організовано роботу обласного та районних, міських університетів майбутнього вчителя. Для цілеспрямованого функціонування Університету майбутнього вчителя Київським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів розроблено нормативно-правову базу: «Організаційно-педагогічні засади діяльності Університету майбутнього вчителя», рівневу організаційну структуру та навчально-тематичні плани для слухачів І, ІІ і ІІІ курсів.

Ідея створення Університету майбутнього вчителя виникла в результаті спілкування й співпраці з відомим українським ученим, філософом, дійсним членом  НАПН України, директором Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України Іваном Андрійовичем Зязюном.

Як науковець і державник, який надзвичайно вболіває за долю української освіти, її сучасне й прийдешнє, Іван Андрійович, будучи ректором Полтавського педагогічного інституту (зазначимо, в часи «розвиненого соціалізму»), започаткував підготовку майбутніх учителів, добираючи педагогічно обдарованих дітей та бажаючих присвятити своє життя освіті серед учнів
Читать

Среда 21 апреля 2010

 

Багатьом із нас знайома ситуація, коли нове керівництво, приходячи до управління будь-де: чи то в школі, чи то на фірмі, чи у владних структурах, намагається оновити усталений склад речей, перебудувати усе наново, зробити по-іншому.

Однак далеко не завжди, запропоновані поспіхом рішення є справді тими, що сприяють розвитку. А в нашій практиці, так найчастіше стається навпаки: нова мітла, що мете по-новому, вимітає з хати не тільки зайве, але й роками ретельно вибудовувані, працюючі і ефективні схеми.

 На минулому тижні вкотре виникла дискусія навколо доцільності виведення з-під порядкування Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів Гуманітарно-педагогічного коледжу. Для того, щоби ввести читача у суть справи, викладемо коротку історію.

ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ

Гуманітарно-педагогічний коледж Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів розпочав свою діяльність як філія Переяслав-Хмельницького педагогічного училища в 1985 році, як самостійний навчальний заклад - Білоцерківське педагогічне училище - з 1986 року.

У 1999 році на базі Білоцерківського педагогічного училища було створено Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів, а училище реорганізовано у структурний підрозділ інституту – педагогічне училище КОІПОПК (наказ Управління освіти Київської обласної державної адміністрації "Про заходи щодо виконання розпорядження облдержадміністрації від 28.05.1999 р. № 276" від 07.06.1999 р. № 148).

Сьогодні заклад має статус Гуманітарно-педагогічного коледжу Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів (лист МОН України від 04.11.2004 р. № 1/1-5603).

У липні 2006 року створено навчально-виробничий комплекс "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди – Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів" (наказ МОН України від 04.07.2006 р. № 507), що дав можливість впровадження системи ступеневої підготовки фахівців у Гуманітарно-педагогічному коледжі КОІПОПК.

 

ЛІДЕРСЬКИЙ ПУЛ



Читать

Читать

Поиск:
ИнформацияОбщениеБизнесДосуг
добавить сайт | реклама на портале | контекстная реклама | контакты Copyright © 1998-2010 <META> Все права защищены